‘Mensen verbinden en kwaliteiten laten ontdekken’

Effectief communiceren doe je met je mond en je oren

‘Ja maar.. dat bedoel ik helemaal niet!’

In deze training beginnen we met de werking van je hersens. Wist je dat bijvoorbeeld de amygdala betrokken is bij bepaalde uitingen van emoties zoals woede. Wanneer de amygdala gestimuleerd wordt, wekt dit (in dit voorbeeld) een vecht-reactie op. Op deze manier kan zelfs de meest vriendelijke persoon opeens veranderen in een vervelend persoon. Dit kan voorkomen worden als je weet in welke situaties jij getriggerd wordt.

Ook gaan we aan de slag met de Transactionele Analyse (TA).
Met concrete voorbeelden uit de praktijk ontdek je welke communicatiepatronen er zijn. Zo is er bijvoorbeeld een ‘ouder-kind’ patroon dat gemakkelijk op de werkvloer kan ontstaan en leidt tot irritatie. Je ontdekt hoe je dit patroon zelf kunt doorbreken waardoor de communicatie prettiger en effectiever wordt. Het LSD principe komt ook aan bod: luisteren, samenvatten, doorvragen. Dit is een onmisbare techniek als je begrijpelijk en op een positieve manier met elkaar wilt communiceren.

Deze interactieve training is bij uitstek geschikt voor mensen die het visitekaartje zijn van het bedrijf: medewerkers van de klantenservice, de receptie, vertegenwoordigers en telemarketeers.

Deze training wordt gegeven tot maximaal 8 deelnemers per groep. De locatie is in overleg. Wil je meer weten of heb je behoefte aan advies? Ik beantwoord graag je vragen.